سیستم معاملاتی کارگزاری آگاه در ۴ تیرماه ۹۹ به کل از مدار خارج شد و دلیل آن نوسانات شدید برق، از کار افتادن سیستمهای سختافزاری و مرکز داده کارگزاری آگاه عنوان شد و در نتیجه هیچ مشتری موفق به انجام معامله و بررسی و اصلاح پورتفوی خود نشد و علاوه بر آن سهامداران موفق به شرکت در عرضه اولیه نیز نشدند.
در این میان شایعاتی مبنی بر هک شدن سیستم شنیده شد که از سوی کارگزاری به شدت تکذیب شد. در این مدت، بسیاری از کاربران کارگزاری آگاه نسبت به بروز اختلال و قطعی سامانه معاملاتی و عملکرد ضعیف این کارگزاری اعتراض کردند.
این نکته اینجا مطرح میشود که با وجود تبلیغات جذاب برای ورود به بورس، فراهم شدن زیرساختهای ضروری در اولویت قرار نگرفته است تا به مردمی که به سختی سرمایه خود را به دست آوردهاند و وارد بورس شدهاند، خسارت وارد نشود.
در این راستا و در جهت پیگیری جبران خسارت مشتریان و سهامداران و همچنین کیفیت و ارتقاء سیستمهای برخط کارگزاری آگاه، صدای بورس گفتوگوی کوتاهی با آقای بهراد ابراهیمی قائم مقام مدیرعامل کارگزاری آگاه انجام داد که در ادامه میخوانید.
بهراد ابراهیمی گفت: مشکلی که در روز چهارشنبه ۴ تیرماه برای سیستم آنلاین کارگزاری به وجود آمد، سه روز بعد یعنی از روز شنبه بهبود پیدا کرد و ما سیستم را به شکل سابق داشتیم و در روز دوشنبه تقریبا سیستم بدون مشکل بود و تاکنون هم اختلالی نداشته است.
وی افزود: طرح و برنامههایی برای کسانی که نتوانستند عرضه اولیه روز چهارشنبه را خریداری کنند، پیشبینی شد به این صورت که ۳۰ درصد مبلغ عرضه اولیه به حساب باشگاه افراد شارژ شود و کاربرانی که مشتری عادی کارگزاری بودند و نتوانستند معامله انجام دهند، سه سطح بالاتر در باشگاه به آنها اعطا شود و همچنین مشتریانی که در سطح بالاتری قرار دارند، شامل ۵۰ درصد تخفیف در خرید بستههای اعتباری میشوند.
عضو هیئت مدیره کارگزاری آگاه تاکید کرد: تمام این طرحها در هفته آینده اجرایی میشود.
ابراهیمی همچنین اظهار کرد: در دو هفته اخیر هزینه بالایی را برای ارتقا سیستم آنلاین و خرید تجهیزات پرداخت کردهایم. همچنین همکاران در تلاش هستند تا دو سه ماه آینده سیستمهای نرم افزاری کارگزاری آگاه را نیز ارتقاء داده و بهبود ببخشند.
نظر شما